whatsap
Kampanyalar için Bize Ulaşın

B2B ve B2C Pazarlama Arasındaki Farklar

B2B ve B2C Pazarlama Aras�ndaki Farklar

B2B ve B2C Pazarlama Arasındaki Farklar

2022-09-06 13:41:50

Herkes yaptığı ticari işlemin başarılı, hızlı, güvenli ve etkin olmasını ister. Eğer alıcı istediği ürünü kısa süre içerisinde sorunsuz teslim alırsa karşısındaki firmaya da bir güven duymaya başlar. Böyle bir güvenin oluşması ise bir firmanın her zaman beklediği “sürekli müşteri” olgusunun gerçekleşmesini destekler. B2C, B2B’den daha önce çıkarılmış olup kendi döneminin en gözde e-ticaret yazılımıydı. Yazılım dönemine göre gayet iyi olsa da dönemin sonuna doğru alt yapı yetersizlikleri ortaya çıkmaya başladı. Sık sık çökme, iletilerin geç yapılması, hatalı işlemler gibi birçok sorun yaşanıyor güncellense bile kısa süre içerisinde kendisini tekrarlıyordu. Özellikle B2C sistemini kullanmayan alıcılar bu durumların firmadan kaynaklandığını düşünüp firma ile sorunlar yaşıyor ve söz konusu yerlerle ilişiğini kesiyordu. Bu duruma çareyse B2B’nin ortaya çıkması ile bulundu.

B2B Sistemi

B2B alıcı ve satıcı arasında zamansız, konumsuz bir ticaretin gerçekleşmesini sağlar. Buradaki zamansız ve konumsuzun anlamı şudur; zamansızdır çünkü istediğiniz saatte alışverişinizi gerçekleştirebilirsiniz, konumsuzdur çünkü dünyanın her yerinden dünyanın herhangi bir yerindeki kişiyle ticaret bağlantısı kurarsınız. Ayrıca B2B saha satış özelliği de kullanır. Bu saha satış özelliği alıcıların hangi ürünleri daha çok kullandığı, tercih ettiği ve bu tercih konusunda onları teşvik edici şeyin ne olduğu yönündedir. Bu tarz bir algoritma B2B’nin sadece vitrin gibi ürünlerin sunulduğu bir yer olmaktansa pazarlama yapma şansı tanıyan bir sistem olmasını sağlamıştır. Bu sistem sayesinde firmalar stok yönetimi konusunda daha akıllıca kararlar verebilmektedir. Bu hem firmanın daha hızlı bir büyüme sağlamasını hem de müşterilerin aradıklarına çok daha hızlı ulaşmasını destekler.

Neden B2B Tercih Edilmeli?

Firmaların B2B’ye geçmesini teşvik edecek pek çok unsur bulunmaktadır. Bunlardan ilki müşteriye, firmanın deposunda o ürünün ne kadar stoğu olduğu konusunda bilginin dijital bir ortamda insan eli değmeden verilebilmesidir. Bu hem zaman tasarrufu sağlar hem de olası bir yanlışın önüne geçer. Ayrıca üretim verimini de arttırır. Çalışanların birbiri ile daha somut veriler çerçevesinde, hızlı ve kolay etkileşim sağlamasını sağladığından iş alanı içerisinde de faydalıdır. Büyük bir entegrasyon ağı sağladığından firmaların arasında bilgi aktarımı çok hızlı ve güvenlidir. Böylece üretim, tedarik ve diğer sonuçlar herhangi bir tıkanmaya uğramadan önceden ön görülebilir şekilde ilerler.

Diğer pek çok e-ticaret aracına göre çok daha uygun fiyattan piyasaya sunulan B2B yine pek çok firmada olmayan bir sepet özelliğine sahiptir. Bu sepet özelliği sayesinde kullanmayacağınız özellikler için para ödemek zorunda kalmaz, şirketiniz neye ihtiyaç duyuyorsa ona uygun bir sistem oluşturmuş olursunuz. B2B’nin rakiplerinin çok daha önüne geçmesini sağlayan bu sistem aynı zamanda farklı bir ticari teknik olarak da ele alınabilir. Bu algoritma için her bir firma kendisine uygun bir profil oluşturmalı ardından doğruluğundan emin olana kadar kontrol etmelidir. Yanlış bir profil müşteriyi yanıltmak olacağından müşterinin gözünde firmanın bir değeri kalmayacaktır. Ayrıca bu aşamada profildeki bilgilerin kolay anlaşılır ve düzenli olması gerekir. Karışık ve anlamak için ekstra çaba gerektiren profiller yine müşterinin başka yolları seçmesine neden olacaktır. Ardından profil içerisinde satılacak ürünler ayarlanmalıdır. İstenmesi durumunda reklam verme gibi işlemler yapılabilir ve bu yolla öne çıkma hızının daha hızlı büyümesi sağlanır. Bu teknikte zaman oldukça büyük bir önem taşır. Zaten bilgisayar destekli bir gidiş geliş veri ağı söz konusu olduğundan herhangi bir yavaşlık kişilerin firmadan uzaklaşmasına neden olacaktır.


© 2022 Copyright - NAT Yazılım
marsbahis adresi marsbet flughafentransfer şişli escort sweet bonanza bahsegel bahsegel sweeet bonanza oyna şişli escort bayan sweet bonanza