
B2B ve Faydaları
İngilizce bir açılıma sahip olan bu yeni nesil iş modeli, birbirinden farklı şirketler arasında alım satım işlemlerinin gerçekleşmesini sağlar. Daha açık bir ifadeyle B2B’nin firmalar arasında gerçekleşen e-ticaret işlemleri bütünü olduğunu söyleyebiliriz. Türkiye’de de sık sık kullanılan bu model “toptan alışveriş” mantığı ile işlem görür. Hemen hemen her çeşit ürünü entegre edebileceğimiz bu model içerisinde saat kısıtlaması gibi, gerçek hayatta görebileceğimiz sorunlarla karşılaşma durumu yaşanmaz. İnsanlar istedikleri zaman bu model aracılığı ile satım yapabilir ve müşteriler ne zaman isterse alım işlemlerini gerçekleştirebilir. Özellikle yoğun bir ticaret ağına sahip kuruluşlar bu yöntemi kullanarak ağ trafiğini azaltmakta, yüksek gelirler elde etmektedir.
B2B Ne İşe Yarar?
Günümüzde B2B ne işe yarar sorusundan çok bunu nasıl kullanabilirim sorusunu sormak daha yararlı olacaktır. Zira B2B modeli her türlü işleme uyarlanabilen bir hal almıştır. B2B iş modelinin sağladığı bazı faydalar aşağıda listelenmiştir.
- Saat sınırı olmadan işlem yapabilme özgürlüğü
- Çok uzak noktalardaki kişiler arasında ticaret ağı oluşturabilme
- Kuvvetli alt yapısı sayesinde güvenlik sorunu yaşanmaması
- Kaliteli ürünlere pratik ulaşma imkânı
- Firmaların ilişkili ürünleri arasında hızlı geçiş sağlama
Tüm bu faydaların yanı sıra B2B sistemi sadece işlerin pratik yürümesini değil, daha pazarlamaya yatkın bir iş yapmanıza yardımcı olur. Klasik bir e-ticaret sayfasında ürününüzü sadece onu hedefleyen alıcılara sunarsınız. Fakat bu model sayesinde bir “pazarlama” şansına da sahip olursunuz. Ayrıca müşterinin dikkatini çekme konusunda başarılı olan bu yazılımın, diğer yazılımlara kıyasla çok daha uygun bir fiyat ile piyasada olduğunu söylemek mümkündür. Dijitalleşen dünyanın bir gerekliliği olarak muhasebe özelliğini de içerisinde bulunduran bu yazılım, müşterinin seçtiği ürünlerin otomatik olarak sipariş edilmesini sağlar. Böylece bilgisayar destekli bir alışveriş yapılmış olur. Bu hata oranının en aza indirilmesini sağlayan en önemli etmendir.
B2B ile E-ticaret
B2B yazılımcılar tarafından geliştirilmeden önce e-ticaret yapan satıcıların en çok kullandığı program B2C’ydi. Bu program da dönemine göre en kaliteliler arasında yer alıyordu fakat B2B ile kıyaslanamayacak kadar şu an bulunduğumuz noktadan geriydi. İnsanların bazı mağduriyetler yaşaması da B2B’ye geçişi hızlandırmış oldu. B2C’nin kendi alt yapısı sebebiyle ortaya çıkan bazı sorunlar firmalara mal edildiğinde, şirketler büyük zararlara uğruyor ve müşteri kaybediyordu. Bu durum hem B2C’nin popülaritesini azalttı hem de farklı bir yazılımın çıkartılması konusunda beklentilerin artmasına neden oldu. B2B yayınlandığında buraya geçen satıcılar daha profesyonel, güvenilir ve hızlı bir alt yapıyla karşılaşmış oldular. Böylece piyasa hareketliliği olumlu yönde etkilendi. Özellikle de bu kadar mağduriyetten sonra bir anda hızlı bir iyileşme bu etkiyi katlayarak arttırdı. Bu olumlu etkilenme bir noktadan sonra aşırı hızlı bir artış gösterdi ve birçok uluslararası ve ulusal kuruluş B2B’nin çağımızın alışveriş anlayışını değiştirdiğini ifade eden açıklamalarda bulundular.
B2B diğer e-ticaret yazılımlarına kıyasla daha fazla sayıda cezbedici özelliği kendi içerisinde bulundururken uygun bir fiyatla alıcısının karşısına çıkar. Ayrıca uygulama içerisinde kalıp bir ödeme de bulunmaz. Tamamen sizin kendi ihtiyaçlarınıza göre paketinizin içeriğini ayarlamanız ve buna uygun bir ödeme planı seçmeniz gerekir. Bu yönden, sadece kendinize gereken özelliklere ödeme yapacağınız için diğer yazılımlara kıyasla B2B’nin akılcı olacağını söylemek mümkün. En küçük B2B paketi 4.000 Amerikan doları iken hemen hemen tüm özellikleri paketinize eklediğinizde fiyat 10.00 Amerikan dolarına çıkabilmektedir. Firmalar sadece ihtiyaç duydukları özellikleri paketlerine alarak ekonomik bir paket elde edebilmektedir.