
B2B Yazılımında Neler Bulunur? Hangi Özellikler Olmalıdır?
B2B yazılımı pek çok avantajının yanı sıra seçilebilir özellikler paketi ile ünlenmiştir. Bu seçilebilir özellikler paketi içerisinde kendi firmanız neye daha çok ihtiyaç duyuyorsa ona göre bir kişiselleştirme yaparsınız. Bu hem firmanızın ihtiyaçlarının daha nokta atışı giderilmesine yardımcı olurken hem de kullanmayacağınız özellikleri paket dışarı ederek daha ekonomik bir fiyat elde edersiniz. Özellikle gelişmekte olan firmaların gözdesi olan bu özellik, firmasını iyi tanıyan her yönetici için vazgeçilmezdir. Bunun dışında B2B en çok hızı ile popülerlik kazanmış durumda. B2B ağı kullanarak bir alışveriş yaptığınız zaman bunun zamanı ya da konumu önemli değildir. Bu şu anlama gelir; dünyanın her neresinden olursanız olun ve o an hangi günde ve saatte olursanız olun alışverişiniz saniyeler içinde “sorunsuz” tamamlanacaktır. Burada işlemin sorunsuz olduğu hususu çok önemlidir. Çünkü B2B kullanmayan bir firma ile hızlı bir alışveriş yaptığınızda birkaç saat sonra hatta birkaç gün sonra “ürün stoklarda kalmamıştır” gibi bir mesaj alabilirsiniz. Fakat bu B2B’de yaşanmaz çünkü stoklar anlık olarak sürekli takip edilir. Bu özellikle birbirinden çok uzakta olan firmalar arasında olan alışverişler için önemlidir. Aksi taktirde büyük bir üretim zinciri kırılacaktır.
B2B Dünya Pazarını Nasıl Etkiliyor?
B2B, e-ticaret sistemlerinin yaygınlaşması konusunda öncü konumdadır. Firmaların büyük ivmeler kazanmasına yardımcı olmasının yanında farklı ülkelerden firmaları birbiri ile buluşturduğundan sadece ülke içerisinde değil, dünya genelinde bir alışveriş ağı oluşturur. Örneğin Türkiye içerisinde bir firmayı ele alalım. Bu firmanın da X ürününü üretmek için A maddesine ihtiyacı olsun. Eğer A maddesi Türkiye’den tedarik edilemiyorsa ya da fiyat, kalite gibi herhangi bir sebepten dolayı tedarik engeli varsa firma ya X ürününü üretmekten vaz geçip hem müşteriyi mağdur edecek hem de kendi pazarının önünü kapatacak ya da başka bir ülkeden A maddesini alacaktır. İlk seçeneğin firma ve müşteri yararına olmadığı ortada. İkinci seçenekte ise risk büyük. Stok kalmayabilir, ürün kalitesiz çıkabilir ya da uzak bir yer olduğu için çok geç işlemler tamamlanır. Firmalar bu sorunu B2B ile çözmekte. B2B nerede olursa olsun birbiri ile alışveriş yapan firmaların alışverişlerini güvenle ve saniyeler içerisinde gerçekleştirmesine yardımcı olur.
B2B Modeli Firmaya Nasıl Entegre Edilir?
B2B’nin firmalara entegre edilebilmesi için önce yazılımın edinilmesi gerekir. Yazılım edinildikten sonra ilk olarak firmanın bir profil oluşturması gerekir. Fakat oluşturulacak bu profilde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu hususlardan ilk olanı bilgilerin eksiksiz ve doğru doldurulmasıdır. Yanlış bir işlem yapılması halinde hem firmanızın adı lekelenecek hem de potansiyel ve var olan müşterileriniz firmanızdan uzaklaşacaktır. Diğer bir husus ise bilgilerin nasıl doldurulduğudur. E-ticaret işlemlerinin bir kuralı olarak hız ve açıklık çok önemlidir. Eğer bunlar yoksa ticaret rakipleriniz ile gerçekleşecek demektir. Bu nedenle profilinize koyduğunuz tüm bilgilerin kolay anlaşılabilir, kısa sürede okunabilecek şekilde olmasına dikkat etmelisiniz. Bunun dışında alacağınız paketin içeriği önem taşır. B2B seçilebilir paket özelliği sağlar. Bu da istemediğiniz özellikler için ücretlendirilmeyeceğiniz anlamına gelir. Firmanızı ve firmanızın ihtiyaçlarını iyi tanıyıp buna göre bir paket oluşturmanız hem ürün kalitesine ayıracağınız zamanın artmasına yardımcı olacak hem de daha ekonomik bir seçenek olacaktır. Bu tarz bir özelliği sunan çok az yazılım vardır. Bu nedenle B2B’yi diğer e-ticaret yazılımı seçeneklerinden ayıran en önemli özellik bu ve sunduğu hızlı işlemlerdir.